Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityce plików cookies.

Pytania i Odpowiedzi

Najczęściej zadawane pytania

Vivus - kim jesteśmy?

Vivus to spółka działająca na rynku pożyczek internetowych. Spółka należy do 4finance Group, która działa w 17 krajach.

Jakie są godziny pracy Vivus?

Pracujemy 7 dni w tygodniu, godziny pracy:

  • Poniedziałek - Piątek: 8:00 - 22:00
  • Sobota - Niedziela: 8:00 - 20:00
Jeżeli korzystałem już z usług Vivus czy mogę złożyć wniosek o darmową pożyczkę na 61 dni?

Jeżeli korzystałeś już z usług Vivus w celu weryfikacji oferty zaloguj się na swój profil i sprawdź ofertę.

Co należy wpisać w tytule przelewu opłaty rejestracyjnej?

W tytule przelewu opłaty rejestracyjnej należy wpisać poniższy tekst, inaczej wpłata nie zostanie prawidłowo zaksięgowana:

„Potwierdzam rejestrację nr XYZ*) i zgadzam się na warunki umowy pożyczki Vivus”

* (Wpisz numer, który prześlemy do Ciebie w osobnej wiadomości e-mail.)

Jeżeli po zarejestrowaniu się nie otrzymałeś wiadomości e-mail skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 22 133 38 69.

PAMIETAJ! Pierwsza pożyczka w Vivus jest całkowicie za darmo, dlatego po zaksięgowaniu opłaty rejestracyjnej, zwrócimy Ci ją przelewem na Twoje konto!

Pierwsza pożyczka do 3000 zł, sprawdź!

Korzystając z pierwszej pożyczki w Vivus.pl nie ponosisz żadnych kosztów. Oznacza to, że spłacasz tyle ile pożyczyłeś np. pożyczasz 3000 zł na 61 dni, spłacasz 3000 zł. Nie ma opłat dodatkowych ani ukrytych kosztów.

Maksymalna wysokość pierwszej pożyczki przez internet lub telefon to 3000 zł. Jednorazowa opłata rejestracyjna, która jest niezwłocznie zwracana wnioskodawcy, wynosi 1 grosz (gdy Klient dokonuje opłaty rejestracyjnej na jeden z rachunków bankowych, w którym Spółka posiada swoje konto) lub 1 złoty gdy Klient korzysta z systemu Blue Cash.

Czy w tym samym czasie można otrzymać kilka pożyczek z Vivus?

Możesz mieć tylko jedną aktywną pożyczkę w tym samym czasie, ale jeżeli Twój Limit Ogólny nie został wykorzystany całkowicie podczas pierwszego wniosku, pamiętaj, że masz możliwość złożenia wniosku o kwotę dodatkową do wypłaty do istniejącej pożyczki. Maksymalna kwoty do wypłaty w ramach Limitu Ogólnego jest wskazana w umowie w Twoich Warunkach pożyczki w tabeli Limit Ogólny.

W celu złożenia wniosku o dobranie dodatkowej kwoty do wypłaty zaloguj się na swój Profil Klienta na stronie Vivus lub zadzwoń do Działu Obsługi Klienta pod numer telefonu – 22 133 38 69 (prosimy o przygotowanie hasła do profilu). Po otrzymaniu kwoty dodatkowej termin spłaty Twojej pożyczki pozostanie bez zmian. Otrzymasz nowe warunki pożyczki, zawierające m.in. informację o kwocie wypłaconej.

Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać pożyczkę w Vivus?

Pożyczkę możesz otrzymać po łącznym spełnieniu następujących warunków:

  • jesteś obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej z miejscem zamieszkania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
  • posiadasz pełną zdolność do czynności prawnych
  • jesteś w wieku od 19 do 78 lat
  • zarejestrujesz się na stronie vivus.com.pl
  • uzyskasz pozytywną ocenę zdolności kredytowej
  • zawrzesz z nami umowę pożyczki
  • jesteś konsumentem w rozumieniu przepisów polskiego prawa
  • posiadasz zdolność do spłaty zobowiązań powstałych na skutek zaciągnięcia pożyczki od Vivus
  • w chwili ubiegania się o pożyczkę, nie posiadasz zaległości pieniężnych względem Vivus.
Co jest niezbędne, aby otrzymać pożyczkę w Vivus?

Aby otrzymać pożyczkę w Vivus wystarczy, że masz ważny dowód osobisty, aktywny telefon komórkowy i jesteś posiadaczem rachunku bankowego w Polsce.

Kiedy mogę otrzymać większą kwotę pożyczki i jaką kwotę pożyczki mogę otrzymac?

Pierwsza pożyczka może być udzielona na kwotę do 3000 PLN.

PAMIĘTAJ! Pierwsza pożyczka w Vivus.pl jest całkowicie za darmo, oznacza to, że oddajesz tyle ile pożyczyłeś. Jeśli pożyczka będzie spłacona terminowo i nie naruszysz zobowiązań umownych zaraz po spłacie pożyczki zostaniesz poinformowany o nowym limicie w komunikacji SMS, E-mail oraz na profilu Klienta.

Jak zostanę poinformowany/a o decyzji w sprawie udzielenia pożyczki?

Decyzję w sprawie udzielenia pożyczki otrzymasz SMSem lub zostanie Ci ona przesłana na Twój adres e-mail. Informacja taka może być Ci również przekazana w formie komunikatu na Twoim Profilu Klienta.

Czy mogę otrzymać pożyczkę w Vivus, jeśli posiadam kredyt w banku lub innej instytucji finansowej?

Tak. Pożyczkę możesz otrzymać, jeśli nie masz opóźnień w spłatach oraz nie jesteś wpisany do rejestru dłużników.

Z jakiego rachunku powinienem przelać opłatę rejestracyjną?

Opłata rejestracyjna powinna zostać wysłana z rachunku bankowego, którego jesteś posiadaczem. Ważne jest, aby w informacji o nadawcy w przelewie widniało Twoje imię i nazwisko jako osoby wnioskującej o pożyczkę.

Jeżeli posiadasz rachunek w SKOK – tj. w Spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej pamiętaj, aby przelew został nadany z rachunku, którego jesteś posiadaczem. Brak danych nadawcy przelewu lub gdy imię i nazwisko nadawcy przelewu różnią się od danych osoby wnioskującej o pożyczkę – uniemożliwi to potwierdzenie rejestracji – a tym samym udzielenie pożyczki.

WAŻNE! Pierwsza pożyczka w Vivus jest całkowicie za darmo, dlatego po zaksięgowaniu opłaty rejestracyjnej, zwrócimy Ci ją przelewem na Twoje konto!

Na jaki rachunek bankowy powinienem przekazać opłatę rejestracyjną?

Na naszej stronie internetowej znajdziesz listę banków, z którymi współpracujemy. Wybierz z listy bank, w którym masz konto i na podany numer przelej opłatę rejestracyjną. Jeśli nie posiadasz konta w żadnym z tych banków dokonaj płatności na nasze konto w Banku Millennium.

WAŻNE! Pierwsza pożyczka w Vivus.pl jest całkowicie za darmo, dlatego po zaksięgowaniu opłaty rejestracyjnej, zwrócimy Ci ją przelewem na Twoje konto!

Co to oznacza, że mam dostępną kwotę do wypłaty?

Jeśli masz aktywną pożyczkę, a dostępny limit ogólny pożyczki jest większy niż kwota, z której skorzystałeś (kwota wypłacona), masz możliwość dobrania kwoty dodatkowej do wypłaty do dotychczasowej pożyczki w ramach limitu ogólnego. W tym celu zaloguj się na swój Profil Klienta na stronie Vivus lub zadzwoń do Działu Obsługi Klienta pod numer telefonu – 22 133 38 69. Po otrzymaniu kwoty dodatkowej termin spłaty Twojej pożyczki pozostanie bez zmian. Otrzymasz nowe warunki pożyczki zawierające m.in. informację o kwocie wypłaconej Ci pożyczki.

Co dokładnie oznaczają tabele na początku mojej umowy
  • Aktualnie umowa pożyczki Vivus.pl zawiera trzy tabele.
  • Tabela nr 1 – – Twoje Warunki Pożyczki – Limit Ogólny przedstawia kwotę do wysokości której możesz uzyskać od nas środki pieniężne w ramach i na warunkach Umowy Pożyczki; Limit Ogólny jest przyznawany w zależności od oceny zdolności kredytowej.
  • Tabela nr 2 – Twoje Warunki Pożyczki – Kwota Wypłacona przedstawia kwotę, którą wypłaciliśmy Ci na konto i od której ponosisz koszty Pożyczki.
  • Tabela nr 3 – Twoje Warunki Pożyczki – Kwota do Wypłaty oznacza środki pieniężne do wysokości Limitu Ogólnego, pozostałe do wypłaty po tym jak wypłaciliśmy Ci Kwotę Wypłaconą, stanowi ona różnicę między Limitem Ogólnym, a Kwotą Wypłaconą. Wartości podane w tej tabeli stanowią symulację w przypadku wypłaty Kwoty do Wypłaty w dniu zawarcia Umowy.
  • Wartości podane w tej tabeli stanowią symulację w przypadku wypłaty Kwoty do Wypłaty w terminie na 1 dzień od dnia zawarcia Umowy.
Czy mogę przedłużyć termin spłaty pożyczki?

Tak, jest to możliwe, jeżeli nie wykorzystałeś już swojego limitu przedłużeń.

PAMIĘTAJ! Jeżeli jest to Twoja pierwsza pożyczka w Vivus masz możliwość przedłużenia terminu spłaty dwukrotnie.

Jeżeli jest to Twoja kolejna pożyczka w Vivus masz możliwość przedłużenie terminu spłaty pożyczki raz.

Jak mogę przedłużyć termin spłaty pożyczki?

Aby przedłużyć termin spłaty pożyczki należy uprzednio dokonać wpłaty prowizji, której wysokość wskazana jest na profilu klienta. Informację o wysokości prowizji możesz uzyskać także mailowo lub telefonicznie.

Pamiętaj, aby w tytule przelewu prowizji za przedłużenie terminu spłaty podać numer Twojej pożyczki oraz informację, o jaki okres ma być przedłużony termin spłaty pożyczki – zgodnie z komunikatem zamieszczonym w wysłanej do Ciebie wiadomości e-mail.

W jaki sposób mogę dokonać spłaty pożyczki w Vivus.pl?

Spłaty pożyczki należy dokonać na nasze konto bankowe. Znajdziesz je na stronie lub zadzwoń do Działu Obsługi Klienta pod numerem telefonu - 22 133 38 69.

Jakie dane należy podać dokonując spłaty pożyczki?

Dokonując spłaty pożyczki należy podać następujące dane:

  • Odbiorca: Vivus Finance sp. z o. o.
  • Adres: ul. Żwirki i Wigury 16c, 02-096 Warszawa
  • Konto: numery kont, na które możesz dokonać płatności znajdziesz w zakładce „Kontakt”
  • Tytuł przelewu: Spłata pożyczki nr …
Co powinienem zrobić, jeśli nie mogę spłacić pożyczki w terminie?

Jeżeli nie jesteś w stanie spłacić pożyczki w wyznaczonym terminie, skorzystaj z możliwości przedłużenia terminu spłaty. W tym celu przelej na nasze konto bankowe opłatę za przedłużenie, a Twój termin spłaty pożyczki zostanie przedłużony o 7, 14 lub 30 dni.

PAMIĘTAJ! Jeżeli jest to Twoja pierwsza pożyczka w Vivus masz możliwość przedłużenia terminu spłaty dwukrotnie.

Jeżeli jest to Twoja kolejna pożyczka w Vivus masz możliwość przedłużenie terminu spłaty pożyczki raz.

Ile razy mogę przedłużać termin spłaty pożyczki?
  • Jeżeli jest to Twoja pierwsza pożyczka w Vivus masz możliwość przedłużenia terminu spłaty dwukrotnie.
  • Jeżeli jest to Twoja kolejna pożyczka w Vivus masz możliwość przedłużenie terminu spłaty pożyczki raz.
Czy istnieje możliwość wcześniejszej spłaty pożyczki?

Tak. Pożyczkę możesz spłacić wcześniej.

Co się dzieje w przypadku opóźnienia lub braku spłaty?

W przypadku braku lub opóźnienia płatności mogą zostać naliczone następujące opłaty:

  • Naliczenie odsetek za zwłokę w wysokości czterokrotnej wysokości stopy kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego
  • W przypadku braku lub opóźnienia płatności mogą zostać naliczone odsetki za zwłokę w wysokości równej dwukrotności sumy stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego i 5,5 punktów procentowych (odsetki maksymalne za opóźnienie)